Sindirim sisteminin düzenlenmesi

Sindirim Sisteminin Iyileştirmesi

Giriş

Sindirim sistemini iyileştirmenin yolları nelerdir? Yiyecekleri etkili bir şekilde sindirmek için hangi yöntemler veya yiyecekler kullanılabilir? Hazımsızlık hangi sorunlara yol açabilir? Beslenmenizde ne kadar lif kaynakları kullanıyorsunuz? Hazımsızlığın birçok soruna ve hastalığa yol açabileceğini biliyor muydunuz? Cevaplamanın önemli olduğunu düşündüğümüz bu sorular için yazımızda sizlerle faydalı bilgiler paylaşmaya çalışacağız.

Sağlıklı bir sindirim sisteminin vücuttaki işlevi çok önemlidir. Sindirim sistemine yardımcı olabilecek kaynakları tüketerek bu sistemin işleyişini kolayca iyileştirebilirsiniz. Kabızlık başta olmak üzere sindirim sorunlarının neden olduğu bazı sonuçlar birçok başka soruna da yol açabildiği gibi çeşitli hastalıklara yakalanma riskini de arttırabilmektedir. Sindirim sistemini daha iyi hale getirmenin birkaç yolu vardır ve lif tüketimi en önemlileri arasındadır.

Sindirim Sistemini İyileştirmenin Yolları

Sindirim Sisteminin Iyileştirmesi

Sindirim sistemi problemlerini gidermek için tüketilen lif miktarının arttırılması sağlıklı sonuçlar doğurabilir. Lif, gıda kaynaklarında bulunan çözünür ve çözünmeyen bir maddedir.

Aşağıda, vücuttaki lifi arttırmanın en önemli yollarından bazıları yer almaktadır:

  • Daha az et yemek
  • Gıdalarda probiyotik kullanmak
  • Düzenli beslenmek
  • Vücudun su dengesini korumak
  • Sağlığımızı kötü etkileyecek beslenme alışkanlıklarını ortadan kaldırmak
  • Stres Yönetimi
  • Düzenli egzersiz yapmak

Yukarıda yer alan yöntemlerden her birinin, zaman içinde sindirim sistemi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olacağı düşünülmektedir. Sonuç olarak kabızlık ve kas krampları gibi sorunların ortadan kalkması olasıdır. Düzenli egzersiz yapmanın, stresi azaltmanın ve sağlıklı besinler tüketmenin hem sindirim sisteminiz için faydalı olabileceği hem de genel olarak sağlığınızın üzerinde de olumlu etkiler yaratabileceği söylenebilir.

Sindirim Sistemine Faydalı Olan Yiyecekler

Bir önceki kısımda bahsedilen yöntemlere ek olarak bazı gıdaların kullanımı sindirim sisteminin daha iyi hale gelmesinde çok etkili olabilir. Aşağıda yer alan besinler, yiyecekleri sindirmeye yardımcı olan en önemli gıda kaynaklarından bazılarıdır.

Yoğurdun Faydaları

Yoğurt, fermente laktik asit bakterileri içerir ve sindirimi düzenlemede etkilidir.

Sindirim sisteminin iyileştirmesinde Elmanın Faydaları

Elma çözünür lif bakımından zengindir. Bu nedenle bağırsaklarda besinlerin hızlı sindirilmesine neden olur. Elmadaki pektin, dışkı hacmini arttırabilir ve ishali ile kabızlık gibi rahatsızlıkları giderebilir. Elmanın günlük tüketimi, vücudun sağlıklı kalmasını destekleyen birçok vitamini içermektedir.

Rezenenin Faydaları

Rezene, sindirim kaynağı olarak faydalı etkiye sahip tıbbi bir bitkidir. Bu bitkideki lif, kabızlığı önleyebilir ve sindirim sisteminin işlevini arttırabilir. Ayrıca düzenli tüketimi şişkinlik ve kas kramplarını azaltabilir.

Tahıl Taneleri ve Sağlığa Faydaları

Lif bakımından zengin besin kaynakları olan tahıl taneleri, sindirimi iki şekilde iyileştirmeye yardımcı olabilir; içlerindeki lif dışkı hacmini arttırabilir ve kabızlığı ortadan kaldırabilir. Bu lif kaynağı ayrıca bağırsaktaki sağlıklı bakteri miktarını da arttırır.

Pancarın Yararları

Pancar, lif kaynaklarından biri olarak bilinir. Bu maddedeki lif, yiyeceklerin sindirimini kolaylaştırabilir ve kabızlığı önemli ölçüde önleyebilir.

Sindirim sisteminin iyileştirmesinde Zencefilin Yararları

Zencefil, gıda sindirimi için bir başka doğal besindir. Tüketilmesi, mide bulantısını da önleyebilir. Ayrıca zencefil kullanımı mide ekşimesini ortadan kaldırabilir ve genel olarak mide rahatsızlığını azaltabilir.

Koyu Yeşil Renkli Sebzelerin Faydaları

 Lif bakımından zengin sebzeler çözünmez. En önemli koyu yeşil sebzeler brokoli ve ıspanaktır. Bu sebzeler aynı zamanda kabızlığı azaltabilen iyi bir magnezyum kaynağıdır.

Somonun Sağlığa Faydaları

 Somon, tam bir omega 3 yağ asitleri kaynağıdır. Genellikle bağırsakta iltihaplanma ile ilişkili olan sindirim rahatsızlıkları somon tüketimi ile iyileştirilebilir. Dolayısıyla, bu gıdayı tüketmek sindirim sistemini iyileştirebilir.  

Sindirim Sistemine Yardımcı Olan Kaynakların Tüketiminde Önemli Noktalar

Sindirim sistemine yardımcı olan besinlerin aşırı tüketimi vücutta beklenmeyen ve geri dönüşü olmayan zararlara neden olabilir. Bu yüzden doktorunuza danışarak lif içeren belirli ve ideal miktarlarda besinler tüketmeniz önerilir. Örneğin, zencefilin sindirim sistemine birçok faydası vardır, ancak çok fazla tüketmek tehlikeli sonuçlara yol açabilir.

NBS Superfood Besin Takviyesi

NBS Superfood Sindirim Sisteminin Iyileştirmesi

Belirtildiği gibi lifli gıdalar sindirim sisteminin daha iyi hale getirilmesinde ana bileşendir.Lif bakımından zengin besinler tüketerek sindirim sorunlarını önleyebilir. Sebzeleri ve diğer doğal besin kaynaklarını tüketmenin yanı sıra vücuda ihtiyaç duyduğu lifi sağlamak için besin takviyeleri de kullanılabilir. Bu besin takviyelerinden biri NBS Superfood’dur. Tam tahıllardan işlenen ve tamamen doğal olan bu takviye uygun miktarda lif, omega-3 ve magnezyum içerir. Vücudun günlük mikro besin ihtiyacını karşılar. Bu besin takviyesi, aynı zamanda kabızlık ve diğer sindirim sistemi problemlerini de önleyebilir.

5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares