Vitaminlerle kabızlığın giderilmesi mümkün mü?

cosntipation

مکمل های غذایی مورد نیاز بدن

Kabızlığın giderilmesi bugün birçok insan için bir endişe kaynağıdır. Kabızlık, en yaygın sindirim sorunlarından biridir ve yeni yaşam tarzının bir komplikasyonudur. Bir araştırmaya göre, dünyadaki yetişkin nüfusunun yedide birinden fazlası kronik kabızlıktan şikayetçidir. Yeme alışkanlıklarından, tıbbi durumlardan ve bir dizi başka etkenlerden kaynaklanabilir.
Bu nedenle birçok kişi bu sorunu çözmek için farklı öneriler ve tedaviler kullanır. Bu yöntemlerden en önemlisi yaşam tarzı ve beslenme alışkanlıklarındaki değişikliklerdir. Bu nedenle bu yazımızda öncelikle kabızlığın ne olduğunu göreceğiz. Daha sonra nedenlerini göreceğiz ve Yaşam tarzı değişikliği, beslenme iyileştirmesi ve takviye kullanımına dayalı olarak kabızlığı gidermek için kullanılan yöntemleri araştıracağız.

Kabızlık veya sert dışkı nedir ve buna ne sebep olur?

Kabızlık, sindirim sistem ile ilgilidir. Vücudun atık maddelerinin kalın bağırsakta sertleştiği ve atılmalarının ağır ve zor olmasıdır. Gastrointestinal sistemde yiyeceklerin sindirimi ne kadar yavaş olursa, kalın bağırsak tarafından emilen su hacmi da o kadar büyük olur ve Sonuç olarak, dışkı atılması(dışkılama) daha zor olmaktadır.

Aşağıdaki faktörler dahil kabızlığa neden olan birkaç faktör vardır:

1) Düşük lifli yiyeceklerin kullanımı:

Günümüzde bir çok kişi, yüksek yağlı ve işlenmiş gıdaların tüketimini arttırmıştır. Sebzeler ve meyveler, tam tahıllar, kuru yemişler ve sert kabuklu yemişler gibi yüksek lifli gıdaların payı büyük ölçüde azaldı .Örneğin geçmişte buğday ve arpa gibi tahıl kepeği beslenmenin en temel öğeleriydi. Bu tahıllar B vitamini, E vitamini, pantotenik asit, demir, magnezyum, fosfor, potasyum, çinko, bakır, manganez ve selenyum açısından zengindir. Ancak maalesef günümüzde bu besinlerin yerini kepeksiz soyulmuş tahıllar almıştır.

2)Hareketsizlik

Fiziksel aktivite, düzenli bağırsak hareketlerinin anahtarıdır. Kabızlık, yaşlılık, sakatlık veya kemik kırıkları nedeniyle sınırlı harekete sahip kişilerde daha yaygındır.

3) yetersiz içecek alımı:

İnsan vücudunun düzgün çalışması için günde 6 ila 8 bardak suya ihtiyacı vardır. böbrek sistemi ve sindirim sistemi olmak üzere vücut organlarının düzenli çalışması için bu miktarda su tüketilmesi gereklidir.Vücudun ihtiyaç duyduğu sıvılar su, çay, meyve ve meyve suyu içerek sağlanabilir.

4) bazı ilaçların

ویتامین ها و ریزمغذی ها در چربی سوزی

kullanımı ağrı kesiciler, antidepresanlar, alüminyum içeren antiasitler, bazı antihipertansiyon ilaçlar ve diğer kolesterol düşürücü ilaçlar da kabızlığa neden olabilir.

5) Depresyon, M.S (Multiple Skleroz), Parkinson, hipotiroidizm, hemoroid, kolon darlığı, kolon kanseri, bağırsak yapışıklıkları, fıtıklar,irritabl bağırsak sendromu gibi hastalıklar kabızlığa neden olur.

6) Süt gibi süt ürünlerinin tüketimi:

Bazı insanlarda laktoz intoleransı kabızlığa neden olabilir, bu durumda süt ürünlerini geçici olarak tüketmeyi bırakmalısınız, Ancak diyetinizde süt ürünlerini kalsiyum açısından zengin takviyelerle değiştirdiğinizden emin olun.

Kabızlık için evde tedavi yöntemleri

1. Yüksek lifli gıdaların tüketimi ve beslenmenin değiştirilmesi:

Yemeklere lif bakımından zengin hacim artırıcı maddeler eklemek dışkıyı yumuşatmaya ve geçişi kolaylaştırmaya yardımcı olur. Yetişkin bir bireyin ihtiyaç duyduğu ortalama günlük lif miktarı 25 ila 31 gramdır. Bu ihtiyaç, sebzeler, meyveler ve NBS super food gibi lifli takviyelerin tüketimi ile karşılanabilir.

  1. Hareketliliği ve fiziksel aktivitelerin arttırılması:

    Günlük 30 dakikalık düzenli yürüyüş, kabızlığı gidermek için çok yararlıdır.

  2. Yeterli sıvı alımı:

    Yeterli miktarda su, açık çay ve sıvı tüketmek önemlidir.Ayrıca içerdiği yüksek kafein nedeniyle aşırı kahve tüketiminden kaçınmak kabızlığın giderilmesinde etkilidir.

4) Doğal müshil tüketimi:

Badem yağı, zeytinyağı ,erik, incir, üzüm, karpuz, çilek, armut, kayısı gibi meyveler kabızlığın gidermesinde etkilidir.

Kabızlık giderilmesinde takviyelerin rolü;

مکمل‌های پروتئینی

Doktorunuzun önerdiği ilaçlara ek olarak, birçok vitamin doğal dışkı yumuşatıcı görevi görür. Bu nedenle, bunları günlük beslenmenize eklemek kabızlığı gidermeye yardımcı olabilir. Tabii ki, herhangi bir takviyeyi almadan önce doktorunuza veya eczacınıza danışmanız gerektiğini unutmamak önemlidir.

Kabızlığı gideren vitaminler :

  1. C Vitamini:

    Suda çözünen bir vitamindir. Bir kişi C vitamini aldığında, bu vitamin gastrointestinal sistemde ozmotik bir etkiye neden olur. Bu ozmotik etki, suyu bağırsaklara çekerek yumuşak dışkı oluşturarak atılımı hızlandırır. Bununla birlikte, bu vitaminin çok fazla alınması da zararlı olabilir ve ishal, mide bulantısı ve karın ağrısına neden olabilir. Bu nedenle doktorlar, kabızlığı gidermek için bu vitaminin yüksek miktarlarda kullanılmasını önermiyorlar. Ancak bu vitaminin önerilen günlük miktarında alınması faydalı olacaktır.

  2. D Vitamini:

    Klinik Çalışmalar, genellikle kabızlığı içeren bağırsak sorunları olan kişilerin daha düşük D vitamini seviyelerine sahip olduğunu ve bu kişilerin kronik kabızlığa daha yatkın olduğunu göstermiştir.

  3. B5 Vitamini (pantotenik asit):

    Araştırmalar, pantotenik aside benzer bir kimyasal olan günlük dekspantenol tüketiminin kabızlığın tedavisine yardımcı olabileceğini göstermiştir.

  4. Folik asit (B9 vitamini):

    Folik asit eksikliği bazen kabızlığa neden olur.

  5. B 12 Vitamini:

    Bu vitaminin eksikliği kabızlığa neden olabilir. Kabızlık B12 vitamini eksikliğinden kaynaklanıyorsa, günlük alımını artırmak semptomların azaltmasına yardımcı olabilir.

  6. B1 Vitamini (tiamin):

    Sindirimi iyileştirmeye yardımcı olur ve bu vitaminin eksikliği kabızlık gibi semptomlarla ilişkilidir.

  7. Magnezyum:

    Bu mineral aynı zamanda ozmotik etkiye sahiptir ve bu nedenle yüksek miktarlarda tüketiminde gevşek dışkı, ishal ve bulantı oluşur.

NBS superfood besin takviyesi

Son yıllarda yapılan araştırmalara göre tam tahıl tüketiminin faydalı lif, vitamin ve mineral kaynakları olduğu tespit edilmiştir. Gastrointestinal sisteminin düzgün işleyişinde çok yardımcı bir rol oynarlar ve kabızlığı giderir. Bundan dolayı bu mikro besinlerin zengin bir kaynağı olan NBS super food besin takviyesinin kullanması önerilir. C, D, B1, B5, B9 vitamini ve magnezyum içeren NBS superfood besin takviyesi, farklı yaşlarda kabızlığı gidermek için kullanılması uygun bir bileşendir.

5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares