Ramazanda doğru beslenme

Ramazanda doğru beslenme

تغذیه صحیح در ماه رمضان

Ramazan ayında ve Oruç tutmanın gelişiyle birlikte, doğru beslenme ve farklı beslenme alışkanlıkları hakkında sık sık sorular soruluyor. Bu yazımızda öncelikle bu dönemdeki oruç tutma ve beslenmenin önemine odaklanacağız. Aşağıda iftar ve sahurun iki öğününde doğru beslenmeyi anlatacağız. Ardından Ramazan için faydalı olan vitamin ve mineralleri gözden geçireceğiz. Son olarak, bu derste vücut için takviye kullanmanın rolünü açıklayacağız.

 

Oruç tutmak

Ramazan, yılın diğer günlerinden farklı beslenme koşullarına sahiptir. Günün saatlerini aç geçiren bir kişinin beslenmesine her zamankinden daha fazla dikkat etmesi gerekir. Bu nedenle karbonhidratlar, şekerler, proteinler ve yağlar bu ay tek başına yeterli değil. İnsanların fiziksel sağlıklarını korumak için bu ay daha fazla vitamin ve minerale ihtiyacı var.

Ramazan ayı boyunca vitamin ve minerallerle doğru beslenme

Ramazan ayında beslenme alışkanlıkları değişir. Bu nedenle, bazı vitamin ve mineralleri alma olasılığı daha düşüktür. Ramazan ayında doğru beslenmenin birçok sorunu önleyebileceğini unutmamalısınız. İnsanlar gün içinde yeterli enerjiye sahip olabilmeleri için Sahur ve İftar’ın iki öğününde olabildikçe sağlıklı beslenmelidir.

İftar için doğru beslenme

İftar yemeğinde kısa sürede çok miktarda yemek yemekten kaçınılmalıdır. Bu obeziteye neden olur. Bunun yerine hafif ama enerjik yiyecekler kullanın. Orucu bozmak için hurma ve bal gibi yüksek enerjili bir glikoz kaynağı ılık su veya hafif çay kullanabilirsiniz. Şeker ve yağ oranı yüksek tatlıların tüketimi çok dikkatli kullanılmalıdır. Ekmek ve peynir gibi hafif yiyecekler ve sebzeler, sutlaç, az yağlı çorbalar sağlıklı yiyeceklerden bazılarıdır.

sahurda doğru beslenme

Bu öğünu tuketmek çok onemli ve herkese tavsiye edilir. Bu öğün, enerji ve besin sağlayarak dehidratasyon, halsizlik ve yorgunluğun önlenmesinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Kahvaltıda vitamin ve mikro besin açısından zengin sebze ve meyveler de yemelisiniz.

Ayrıca oku: Akciğer sağlığında beslenmenin rolü

Ana öğün yanında sebze ve salata tüketimi, kahvaltıda az tuz ve az yağ tüketimi Ramazan ayında doğru beslenmeye yol açacak tavsiyeler arasında yer alıyor.

Oruç tutmak için yararlı olan vitamin ve mineraller

Ramazan ayı için faydalı ve değerli vitaminler ve mineraller(C, A, D, E, çinko ve iyot) ki Ramazan ayı boyunca özelliklerini ve doğru beslenme için önemini öğreneceğiz.

 

تغذیه صحیح در ماه رمضان

C VITAMINİ

Gözlemlere göre, oruç tutanların bu ayın sonunda C vitamini eksikliği yaşama olasılığı daha yüksektir. Bu vitamin, bağışıklık sisteminin güçlenmesinde çok önemli bir rol oynar. Bu nedenle, bir kişinin vücudu C vitamini eksikliğine karşı savunmasız olacaktır. Portakal ve kivi gibi meyveler C vitamini içerir. Bununla birlikte, vücudun bu vitaminden günlük 75 mg’a ihtiyacı olduğunu ve fazlalıkları serbest bırakacağını unutmayın.

A VITAMINİ

Beta karoten içeren bu vitamin, göz ve kornea fonksiyonunu iyileştirir. Bu nedenle, bu vitamini almak, oruç tutan kişilerin görme fonksiyonlarında azalma ve gözleri zayıflatmamasına yardımcı olabilir. Tatlı patates, ıspanak, süt, yumurta, havuç ve kırmızı turp yemek A vitamini sağlayabilir.

D VITAMINİ

Bazı duyarlı bireyler için uzun saatler süren açlık duygudurum dalgalanmaları ile ilişkilendirilebilir. Ramazan ayında D vitamini alarak ve uygun bir diyet uygulayarak bunu nispeten büyük ölçüde önleyebilirsiniz. Bu vitamin, dopamin ve serotonin gibi hormonların salgılanması üzerindeki etkisinden dolayı kişinin ruh halini düzenlemede rol oynar. Güneşlenmenin yanı sıra tahıllarda, yumurtada, sütte ve ette D vitamini bulunabilir.

E VITAMINİ

E vitamini aynı zamanda bu ay bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olabilecek vitaminlerden biridir. Bu antioksidan susam, mısır ve ganola gibi bitkisel yağlarda ve ıspanak, soya ve patates gibi sebzelerde bulunabilir. Kuruyemişler de, iftar ile şafak arasında sağlıklı bir besin olarak kullanabileceğiniz bu vitamini içerir.

İYOT

İyot, tiroid fonksiyonunda yer alan ve vücudun hücresel metabolizmasını sürdüren bir mineraldir. Bu önemli mineralin düşük miktarda alınması, oruç sırasında tiroid fonksiyonunu azaltabilir, yorgunluğu, kilo alımını ve kabızlığı artırabilir. Bu dönemde kahvaltıda ve iftarda iyotlu tuz kullanılması ve balık tüketimi iyot sağlamak için iyi bir çözüm olabilir.

ÇİNKO

Bu ay tüketilmesi gereken bir diğer mineral ise çinkodur. Bu dönemde tüketilen gıdalarda bu maddenin varlığı bağışıklık sisteminin virüslerle savaşmasına yardımcı olur. Aynı zamanda hücrelerin protein oluşumunu da etkiler. Bu nedenle vücuttaki eksikliği yorgunluk hissine neden olur. Bunu iftar sırasında kırmızı et, fasulye, süt ve balık yiyerek elde edebilirsiniz.

Ramazan ayında besin takviyelerinin doğru beslenmedeki rolü

Daha iyi beslenme için bu ay iftar veya Sahur’da takviyeler kullanılabilir. Bu takviyeler, vücudun oruç sırasında ihtiyaç duyduğu tüm vitamin ve mineralleri içerir. Bazı kişiler bu dönemde sorun yaşayabilir ve tüm ayı iyi geçiremeyebilir. Bunun nedeni Ramazan ayında doğru beslenme eksikliği ve vücuttaki vitamin ve mineral eksikliğidir.

NBS Superfood takviyesi

NBS Super Food, bu ay oruç tutan kişinin fiziksel gücünü artırır ve doğal takviyelerden biridir. NBS Superfood takviyeleri, oruç tutan kişilrin ihtiyaç duyduğu vitamin ve mikro besinleri içerir. Bu ekin doğal bileşimi nedeniyle kişi için herhangi bir yan etkiye veya soruna neden olmaz. NBS superfood takviyesindeki C, A, D, E, çinko vitaminlerinin kombinasyonu, oruç tutan insanlara yardımcı olmak için iyi bir besin yardımcısıdır.

Son söz

Bu makalede vitamin ve minerallerin oruç tutmadaki rolünü inceledik. Bu nedenle en başda Ramazan ayı boyunca doğru beslenmenin önemini anlattık. Daha sonra bu dönemde özellikle iftar ve sahur’da doğru beslenme konusunda bazı noktalara değindik. Aşağıda oruç günlerine uygun vitamin ve mineralleri tanıttık. Son olarak, daha iyi bir ay geçirmek için takviyelerin bir yardımcı olarak rolünü ve önemini açıkladık.

5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares