Akciğer sağlığında beslenmenin rolü

Akciğer sağlığında beslenmenin rolü
Akciğer sağlığında beslenmenin rolü
Akciğer sağlığı konusu bugün ciddi bir endişe haline geldi. Toplumdaki hemen hemen herkes hava kirliliğine, enfeksiyonlara ve akciğerlere zarar veren virüslere maruz kalıyor. Bu nedenle akciğer hastalıklarını önlemek için önlemler almak gerekir. Akciğerlerin işlevini etkileyen en önemli faktörlerden biri beslenmektir. Bu nedenle bu yazımızda öncelikle akciğer hastalıkları hakkında bilgi sahibi olacağız. Aşağıda beslenmenin akciğer sağlığı üzerindeki etkisini, özellikle bu alandaki vitamin ve takviye tüketimini inceleyeceğiz.
lung health
akciğer hastalıkları
Akciğer ve solunum hastalıkları, solunum sistemini etkileyerek akciğer fonksiyon bozukluğuna neden olan bir grup hastalığı içerir. Akciğerler, solunum sisteminin en önemli parçasıdır. Vücudun çeşitli dokularına oksijen sağlamak ve karbondioksit salgılamak için solunum gazlarının değişiminde rol alirlar. Bronşlar ve hava keseleri akciğerlerin önemli bileşenleridir. Akciğerlerin bir veya daha fazla farklı kısmı solunum hastalığına karışabilir. Bazen akciğer dokusunda veya kan damarlarında bir lezyon vardır. Akciğer hastalığı hava yollarını, akciğer dokusunu veya kan damarlarını içerebilir. Bu bozuklukların bir kombinasyonu, birçok solunum yolu hastalığında yaygın olarak görülmektedir.
Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı

Bu akciğer hastalıklarından biri kronik obstrüktif akciğer hastalığıdır (KOAH). Bu hastalığı olan kişilerin nefes alması çok zordur. Öksürük, hırıltılı solunum ve göğüste sıkışma gibi semptomlar yaşarlar. Şu anda KOAH için tedavi yoktur. Bununla birlikte, Amerikan Akciğer Derneği, yağ asitleri ve düşük karbonhidrat vitaminleri bakımından düşük bir diyetin solunum problemleri olan kişiler için yararlı olabileceğini öne sürdü.

Akciğer sağlığında beslenmenin rolü
Beslenmenin akciğer sağlığı üzerindeki etkisi

Besin faktörleri ve potansiyel koruyucu rolleriyle besinler, bu tür hastalıkların önlenmesinde veya seyrinin iyileştirilmesinde etkilidir.

Bunlar arasında meyveler ve sebzeler, C vitamini, E vitamini, beta-karoten gibi antioksidan vitaminler ve diğer karotenoidler, A vitamini, yağ asitleri ve sodyum, magnezyum ve selenyum gibi bazı mineraller bulunur.

Araştırmalar, başta C vitamini olmak üzere antioksidan özelliklere sahip vitaminlerin akciğer hastalıklarına karşı koruyucu olduğunu gösteriyor. Yeterli taze meyve ve bazı sebzelerin tüketilmesi akciğer sağlığı üzerinde iyi bir etkiye sahiptir ve doktorlar bunları günlük olarak tüketmeyi önermektedir.

C vitamini ve diğer antioksidanları içeren doğal takviyeler, yüksek düzeyde kirletici maddelere maruz kalan kişiler için çok yararlı olabilir.

Herhangi bir nedenle akciğer hastalığı olan kişiler, vücutlarında bu maddelerin eksikliğinin farkında olmalıdır. Ve bu eksikliği telafi etmek, böylece bu hastalıklarla, akciğer ve solunum problemleriyle daha iyi mücadele edebilmeleri için.

akciğer hastalıkları
İki önemli vitaminle akciğer sağlığı

E vitamini, akciğer sağlığını etkili bir şekilde destekleyen vitaminlerden biridir. Bu vitamin, güçlü bir antioksidandır. Özellikle kronik akciğer hastalığınız varsa kullanılması tavsiye edilir. E vitamini gibi antioksidanlar, vücudun toksinleri atmasına ve akciğer dokusundaki iltihaplanmayı azaltmasına yardımcı olur. Bu vitamin birçok sebze ve meyvede bulunur.

Ayrıca şunu okuyun: C Vitamini

Akciğer sağlığına iyi gelen bir diğer vitamin D vitaminidir. Bu vitamin, akciğerlerinizi solunum yolu enfeksiyonlarına karşı korumaya yardımcı olabilir. Araştırmalara göre bu vitamin, kronik obstrüktif akciğer hastalığı insidansını azaltmaya yardımcı oluyor. Bu vitaminin büyük miktarları balık ve yumurta sarısı gibi yiyeceklerde bulunur.

Ayrıca şunu okuyun: D Vitamini

Yönetilmezlerse, yoldan çıkabilirler ve doğru yolu kaybedebilirler. Bu nedenle, E ve D vitamini alımınızı artırmadan önce doktorunuza danışmanız en iyisidir. Veya bu iki vitamini içeren doğal takviyeleri kullanın.

Akciğer sağlığı ve besin takviyesi

Takviyeler, bir kişinin diyetini desteklemek ve vücuttaki besin eksikliklerini telafi etmek için tasarlanmış ürünlerdir. Bu ürünler genellikle vitaminler, mineraller, yağ asitleri ve akciğer sağlığı için faydalı olan diğer özel maddeler gibi maddeleri içerir. Yeni bulgular, takviyelerin akciğer hastalığının semptomlarını hafifletmeye yardımcı olabileceğini gösteriyor. Örneğin, ScienceDaily tarafından 2 Aralık 2014’te yayınlanan bir araştırma, D vitamini takviyelerinin% 40’tan fazla alınmasının akciğer hastalığının semptomlarını azaltmada etkili olduğunu buldu.

Mevcut doğal takviyelerden biri NBS Superfood’dur. Bu ek, doğal miktarlarda E, D, B ve C vitaminleri, omega 3 gibi yağ asitleri ve kalsiyum, demir, çinko ve …. gibi önemli mineraller içerir. Yukarıda belirtilen noktalara dayanarak bu ürünün bir akciğer hastasının ihtiyaç duyduğu tüm besinleri sağlayacağı söylenebilir. Doğal yapısı nedeniyle, bu ek, solunum yolu hastalıklarına yatkın veya risk altında olanlar için de çok faydalı olabilir.

Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı
Sonuç

Artan sayıda enfeksiyon, enfeksiyon ve virüs, akciğer sağlığımız hakkında her zamankinden daha fazla düşünmemizi sağladı. Kronik obstrüktif akciğer hastalığı (KOAH) ve diğer kronik solunum ve akciğer hastalıkları bu faktörlerin büyümesinin sonucudur.

Araştırmalar, akciğer fonksiyonunu iyileştirme ve güçlendirmede olduğu kadar çok vitamin ve doğal takviye almanın etkili olduğunu göstermiştir.

NBS Süper Gıda Takviyesi doğal bir tamamlayıcıdır. Bu sayede solunum yolu hastalıklarının zor dönemlerini daha kolay geçirmek mümkündür.

Bu makalenin başında akciğer hastalıklarını tanıttık. Daha sonra, beslenmenin akciğer sağlığındaki rolünü inceledik. E ve D vitaminlerini ve bunların akciğer sağlığını nasıl etkilediğini öğrendik. Daha sonra sağlıklı gıda takviyelerinin etkinliği ve diyete eklenmesi hakkında bilimsel kanıtlar sunarak konuştuk. Bu tür doğal takviyelerin diyete eklenmesi ve bunların hasta insanların günlük diyetiyle kombinasyonu, akciğer sağlığının iyileştirilmesi üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir.

Okuyun :
NBS Superfood’un Kabızlık Üzerindeki Etkisi

5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares