Ramazan Ayı Boyunca Kabızlık ve Mide Ağrısı Sorunları

Ramazan ayında kabızlığı gidermek

Giriş

Kabızlık ve mide ağrısı, Ramazan ayı boyunca en yaygın sağlık sorunlarıdır. Bu yazıda doğal takviyeleri tüketmenin, özellikle Ramazan ayında daha sık karşılaşılan bu sıkıntıları önlemeye nasıl yardımcı olabileceğini anlatmaya çalışacağız. Öncelikle, iki sağlık sorununun da ortak nedenlerini ve semptomlarını belirleyip tanımlayacağız. Beraberinde ise bu konuda yardımcı olabilecek gıdaları gözden geçirip, yapılması tavsiye edilen beslenme tercihlerine değineceğiz. Son olarak takviye kullanımının, konumuz özelinde kabızlık ve mide ağrısı gibi sindirim sorunlarını nasıl giderdiğini konuşacağız.

Kabızlık ve Mide Ağrısının Nedenleri

Oruç saatlerinde bağırsak hareketleri azalır ve kabızlık şiddetlenir. Ramazan ayı boyunca, az su içmek ile protein; sebze ve lif tüketimini azaltmak gibi birtakım değişiklikler özellikle bu ayın ilk on günü kabızlığa neden olabilmektedir. Ramazan ayında görülen mide ağrısının sebebi yanlış beslenme alışkanlıklarıdır. Bunlardan birisi de hızlı yemek yemedir. Ayrıca sahurda sıcak yemekler tüketmek, sahur öğününü atlamak, ağır yiyeceklerin olduğu öğünlere yer vermek, çok fazla su içmek, gereğinden fazla tatlı ve yoğurt tüketmek de mide ağrısını şiddetlendiren sebepler arasındadır.  

Kabızlık Belirtileri

Gecikmiş bağırsak hareketlerine kabızlık denir. İnsanlarda bağırsak hareketinin zamanı değişkenlik gösterir. Kimileri her iki ila üç günde bir, bazen haftada bir veya iki haftada bir gerçekleşen bağırsak hareketine sahiptir. Oruç tutmanın neden olduğu önemli kabızlık belirtileri arasında haftada üç kereden daha az dışkılama yer alır. Dışkı atılmasında zorluklar, karında ağrı ve şişlik, dışkı sertliği ve kuruluğu da kabızlığın diğer belirtileridir.

Lif Tüketimi

Ramazan ayı boyunca lif tüketimi

Araştırmalara göre yüksek lifli yiyeceklerle beslenmek, oruç tutan kişilerde kabızlığı ve mide ağrısını hafifletir. Tam tahıllar (tam tahıllı ekmek vs.) ile mercimek ve kırmızı fasulye gibi baklagiller zengin lif kaynaklarıdır. Tüketilen besinlerde ortalama 5 ila 8 birim lif olması idealdir.  

Vitamin Alımı

Uzmanlar kabızlığı gidermek için C, B5 ve B1 vitaminlerini almanızı tavsiye etmektedirler. C vitamini bağırsak hareketlerini artıran, suda çözünen bir vitamindir. Vücut bu vitaminin belirli bir miktarını günlük olarak alabilir. Fakat aşırı tüketimi mide bulantısına ve mide kramplarına neden olur. B5 vitamini, sindirim sistemindeki kas kasılmasını uyarır ve boşaltım akışına yardımcı olur. B1 vitamini ise sindirimi iyileştirir. Bu vitaminin vücuttaki eksikliği kabızlığa neden olur.  

Sebze ve Meyve Tüketimi

Salatalar, özellikle marul ve salatalık gibi sebzeler müshil görevi görmektedir. Soğuk ve ıslak bir yapıya sahiptir. Bu nedenle susuzluğu da önleyebilirler. Sahurda tuzsuz salata yenmesi tavsiye edilir. İlkbahar ve kış aylarında erik, armut, incir, kayısı ve üzüm gibi meyveler ile diğer bazı meyvelerin yüksek lif içeriğinden dolayı tüketilmesi, Ramazan ayında kabızlığın önlenmesine yardımcı olur. Ayrıca, siyah zeytin ve zeytinyağı tüketimini ihmal etmemeniz de önemlidir. Meyveleri ve sebzeleri kaynatmak, içerdikleri lifi azalttığı için mümkün olduğunca işlem görmeden tüketilmeleri tavsiye edilir.

Sıvı Tüketimi

Sıvı alımını en az 2 litreye çıkarmak, kabızlığı ve mide ağrısını gidermeye yardımcı olur. Suyun yanı sıra maydanoz, ada çayı, rezene ve hindiba gibi bitkilerden yapılan çözeltileri tüketmek de faydalı olacaktır. Kereviz ve erik yahnisi gibi müshil ve sebze güveçleri kullanılabilir. İftar sırasında ılık süt, su, hafif çorba tüketimi kabızlığı gidermeye yardımcı olabilecek alternatiflerdir.  

 

Spor ve Hareketlilik

Ramazan ayı boyunca spor ve hareketlilikHareketlilik ve spor, kabızlık ile mide ağrısı gibi sorunları gidermede etkili çözümlerdir. Egzersiz yapmak mide ve bağırsaklardaki kan dolaşımını arttırır, besinlerin sindirimini ve vücuttan atılmasını kolaylaştırır. Yoga gibi esneme egzersizleri ile yürüme, koşma ve yüzme gibi aerobik egzersizler kabızlığı tedavi etmek için en iyi egzersizlerdir. Yemekten bir saat sonrası, spor yapmak için en uygun zamandır.

Zararlı Gıda Tüketimini Azaltmak

Sindirimi kolay olmayan gıdalar, gazlı soğuk içecekler ve hacimli yiyeceklerin tüketimi sindirim bozukluklarına neden olur. Yüksek yağlı, şekerli ve kafeinli yiyecekler daha fazla mide asidine ve midede yanma hissine neden olur. Helva, çikolata ve patlıcan yahnisinin de benzer yan etkileri olacaktır. Kabızlık ve mide ağrısını gidermek için daha az tatlı ve yağ tüketilmesi önerilir. Ayrıca sahur  ve iftarda fazla yemek tüketimi, yağlı yiyecekler, kızartmalar ve tatlılar da kilo alımına neden olur. Ekşi çay ve limon suyu gibi ekşi maddelerin tüketimi mide asidini yoğunlaştırır ve buna bağlı olarak mide reflüsü meydana gelir. Oruçlu kişilerin iftar ve sahurdan sonra çay içmeleri sağlık açısından zararlıdır, çünkü mide doludur ve yanma hissiyle ilişkili olarak mide asidi üretilir.  

NBS Superfood Takviyesi ile Kabızlığı Gidermek

Ramazan ayı boyunca , bahsettiğimiz bütün bu yiyecekleri tüketmek için yeterli zamanınız olmayabilir. Öte yandan herkesin bu beslenme tarzına alışması ve düzene sokması zordur. Bu nedenle, beslenme takviyesi almanız tavsiye edilir. Ramazan ayında bu takviyeleri iki önemli öğün olarak iftar ve sahur ile birlikte almak kabızlığı ve mide ağrısını hafifletebilir. Doğru ve etkili takviyelerden biri NBS Superfood’dur. Zengin lif oranı, dengeli kalori, mineraller ve vitaminler içeren bu besin takviyesi Ramazan ayında sindirim problemlerinizi azaltmayı ve rahatsızlığınızı gidermeyi amaçlar.

  • Ayrıca oku :
               Ramazanda doğru beslenme

NBS Superfood, Ramazan ayında oruç tutan kişinin fiziksel gücünü arttıran doğal takviyelerden biridir. İçerdiği vitamin ve mikro besinlerle, özellikle oruç tutan kişilerin ihtiyaç duyduğu takviyeleri karşılayabilir. Bununla birlikte belirtmek gerekir ki bu takviye, doğal içeriği nedeniyle kişi için herhangi bir yan etkiye veya soruna da neden olmaz. NBS Superfood takviyesinde mevcut olan C, A, D ve E vitaminleri ile çinko gibi minerallerin kombinasyonu, oruç tutan insanlara yardımcı olmak için etkili bir besin takviyesidir.

5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares