Vücutta hangi vitaminler üretilmez?

Vitaminler

Vücutta hangi vitaminler üretilmez?

Vitaminler, herkesin sağlıklı kalması için ihtiyaç duyduğu organik bileşiklerdir. Vitamin sağlamak için besinlerin tüketilmesi gerekir. Çünkü bazıları vücutta üretilmiyor veya küçük miktarlarda üretiliyor. Bu nedenle bu yazımızda vitaminleri, farklı türlerini inceleyip, vücutta üretilmeyen vitaminleri tanıtacağız.

Vitamin nedir?

Vitaminler, doğal besinlerde az miktarda bulunan organik maddelerdir. Vücutta az miktarda belirli vitaminlere sahip olmak, belirli hastalıkların riskini artırabilir.

Vitamin türleri

ویتامین

Vitaminler iki genel kategoriye ayrılır: yağda çözünen ve suda çözünen. Aşağıda, bu iki kategoriyle tanışacağız.

Yağda çözünen vitaminler

A, D, E ve K vitaminleri yağda çözünür. Vücut, yağda çözünen vitaminleri yağ dokusu ve karaciğerde depolar. Bu vitaminlerin kaynakları günlerce ve bazen aylarca devam edebilir. Vücut, yağda çözünen vitaminleri bağırsak yoluyla emer.

Suda çözünen vitaminler

Suda çözünen vitaminler vücutta uzun süre kalmaz. İdrarla atılırlar ve depolanamazlar. Bu nedenle, daha fazla insanın düzenli olarak suda çözünen vitamin alımına ihtiyacı vardır. C vitamini ve tüm B vitaminleri suda çözünür.

Vücudun üretmediğ 10 vitamin

Her canlının vücudu  farklı vitaminler üretebilir. Örneğin, insanlar diyetlerinde C vitamini almak zorundayken, köpekler ihtiyaçları olan C vitamini üretebilirler.

Elbette insan vücudu B12 ve B3 olmak üzere iki vitamin üretebilir. halbuki Güneş ışığına maruz kaldığında D vitamini alırlar. Aşağıda vücudun üretemediği vitaminleri tanıtacağız.

A vitamini

Bilimsel adı: Retinol

İşlev: Göz sağlığı için gereklidir.

A vitamini eksikliğinin belirtileri: Gözün ön tabakasının kurumasına ve bulanıklaşmasına neden olan gece körlüğüne ve keratomalaziye neden olabilir.

Kaynaklar: Bunlar karaciğer, havuç, brokoli, patates, tereyağı, lahana, ıspanak, balkabağı, sebzeler, bazı peynirler, yumurta, kayısı, kavun, ve sütü içerir.

B1 vitamini

Bilimsel adı: Tiamin.

İşlev: Kan şekerini parçalamaya yardımcı olan çeşitli enzimlerin üretimi için gereklidir.

B1 vitamini eksikliğinin belirtileri: Berry Sendromuna ve Wernicke Korsakoff sendromuna neden olur.

Kaynaklar: Bunlar et, tahıllar, ayçiçeği tohumu, esmer pirinç, kuşkonmaz, lahana, karnabahar, patates, portakal, yumurta  ve karaciğeri içerir.

B2 vitamini

Bilimsel adı: Riboflavin.

İşlev: Vücut hücrelerinin büyümesi ve gelişmesi için gereklidir ve yiyeceklerin metabolizmasına yardımcı olur.

B2 vitamini eksikliğinin belirtileri: Dudakta iltihab ve ağızda yarık damak

Kaynaklar: Kuşkonmaz, muz, trabzon hurması, bamya, peynir, süt, yoğurt, et, yumurta, balık ve yeşil fasulye gibi ürünlerde bulunur.

B5 vitamini

Bilimsel adı: Pantotenik asit.

İşlev: Enerji ve hormon üretimi için gereklidir.

B5 vitamini eksikliğinin belirtileri: Uyuşukluk veya karıncalanma

Kaynaklar: et, tam tahıllar, brokoli, avokado ve yoğurt gibi ürünlerde bulunur.

B6 vitamini

Bilimsel adı: Piridoksin, Piridoksamin, Piridoksal.

İşlev: Kırmızı kan hücresi oluşumu için kritiktir.

B6 vitamini eksikliğinin belirtileri: Düşük seviyesi anemiye ve periferik nöropatiye neden olabilir.

Kaynaklar: Bezelye, karaciğer, muz, kabak ve fındık gibi maddeleri içerir.

B7 vitamini

Bilimsel adı: Biotin

İşlev: Vücudun proteinleri, yağları ve karbonhidratları metabolize etmesini sağlar. Aynı zamanda ciltte, saçta ve tırnaklarda yapısal bir protein olan keratine de yardımcı olur.

B7 vitamini eksikliğinin belirtileri: Düşük seviyesi dermatite veya bağırsak iltihabına neden olabilir.

kaynaklar: Yumurta sarısı, karaciğer, brokoli, ıspanak ve peynirde bulunur.

B9 vitamini

Bilimsel adı: Folik Asit

 İşlev: DNA ve RNA yapmak için gereklidir.

B9 vitamini eksikliğinin belirtileri: Hamilelik sırasında fetal sinir sistemini etkileyebilir. Doktorlar hamilelik öncesinde ve sırasında folik asit takviyesini  önermektedir.

Kaynaklar: Bu kaynaklar arasında sebzeler, bezelye, baklagiller, karaciğer, bazı güçlendirilmiş tahıl ürünleri ve ayçiçeği tohumu bulunur.

C vitamini

Bilimsel adı: Askorbik asit.

ویتامینC

İşlev: Kolajen üretimi, yara iyileşmesi ve kemik oluşumuna yardımcı olur. Aynı zamanda kan damarlarını güçlendirir, bağışıklık sistemini destekler ve vücudun demiri emmesine yardımcı olur.

C vitamini eksikliğinin belirtileri: İskorbüt hastalığına yol açar. Bu hastalık diş eti kanamasına, diş kaybına ve zayıf doku büyümesine ve yara iyileşmesine neden olur.

Kaynaklar: Çeşitli meyve ve sebzelerde bulunur, ancak ısı C vitaminini yok eder.

E vitamini

Bilimsel adı: Tokoferol,tokotrienol.

İşlev: Antioksidan aktivitesi, yaygın iltihaplanma ve çeşitli hastalıklar riskini artıran oksidatif stresi önlemeye yardımcı olur.

E vitamini eksikliğinin belirtileri: Nadiren bebeklerde hemolitik anemiye neden olabilir. Bu hastalık kan hücrelerini öldürür.

Kaynaklar: Bu vitamin buğday tohumu, kivi, badem, yumurta, kuruyemiş, sebze ve bitkisel yağlarda bulunur.

K vitamini

Bilimsel adı: filokinon, menakinon.

ویتامین K

İşlev: Kanın pıhtılaşmaması için varlığı gereklidir.

K vitamini eksikliğinin belirtileri: Düşük seviyesi, kanamaya veya anormal  kanama diyatezine neden olur.

Kaynaklar: Sebze, bal kabağı, incir ve maydanozda bulunur.

Vitamin takviyeleri

Bol meyve ve sebze içeren dengeli ve çeşitli bir beslenme, vücudun üretmediği vitaminlerin ana kaynağı olmalıdır. Hamilelik sırasında, sınırlı diyete sahip kişiler ve belirli sağlık sorunları olanlar dahil olmak üzere bazı durumlarda vitamin açısından zenginleştirilmiş takviyelere ihtiyacı vardır.

Yeterli vitamin sağlamak için beslenme ile birlikte doğal takviyelerin kullanılması tavsiye edilir. NBS superfood besin takviyesi, tam tahıllardan yapılır ve tüketimi herhangi bir sağlık sorununa neden olmaz. Bu doğal takviye, bu makalede bahsedilen A, K, E, C B vitaminleri gibi yeterli miktarda vitamin içerir. Superfood besin takviyesi ayrıca vücudun metabolizmasına iyi gelen magnezyum, kalsiyum, selenyum, omega-3, omega-6 ve omega-9 gibi besinler açısından da zengindir.

bu makalede söylendiği gibi, doğal bir NBS superfood besin takviyesinin alımı, vücudun üretemediği vitamin ihtiyacını karşılayabilir.

Sonuç

Vitamin organik bir bileşiktir, yani karbonu vardır. Aynı zamanda vücudun gıda tüketimi yoluyla aldığı temel bir besindir. Farklı vitaminler vücutta farklı roller oynar ve kişinin sağlıklı kalması için her bir vitaminden farklı bir miktarına ihtiyacı vardır. Bu yazıda vitaminlerin ne olduğunu, ne iş yapacağını  ve hangi besinlerin vücudun üretmediği iyi vitamin kaynakları olduğunu açıkladık.

5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares