vücut geliştirmede etkili vitamin ve mineraller

vücut geliştirme için etkili mineraller

Giriş

Bu yazıda her sporcunun beslenme düzeninde yer almasının önemli olduğunu düşündüğümüz birtakım vitamin ve minerallerden bahsedeceğiz. Devamında proteinler ve bunları kullanmanın avantajları ve dezavantajları tanıtacağız. Vücut geliştirme için yararlı olabilecek takviyeleri ve yiyecekleri  iyice tanımanıza yardımcı olacaktır.

Vücut Geliştirmede Faydalı Etkiye Sahip Vitaminler ve Mineraller

vücut geliştirmede etkili vitamin ve mineraller

Bu bölümde, her sporcuya performansını iyileştirmek için kullanması önerilen on bir vitamin ve mineral maddesini listeledik. Her birini ayrı ayrı inceleyeceğiz.

Kalsiyum Almanın Faydaları

Kalsiyum sadece kemiklerin ve dişlerin güçlü olması için değil, aynı zamanda kas kasılması ve metabolizması için de gereklidir. Bu mineral peynir, badem, susam, yoğurt ve süt gibi besinlerde bulunur.

Biotin ve Vücuttaki Rolü

Karbonhidratları, yağları ve proteinleri enerjiye dönüştürmede biotin önemli rol oynar. Fıstık ezmesi, yulaf, yumurta sarısı, fındık ve bademde bulunur.

C Vitamininin Faydaları

C vitamini, karbonhidratları yakmaya yardımcı olan ve vücudu egzersizin neden olduğu oksidatif strese karşı koruyan güçlü bir antioksidandır. Ayrıca vücudun gıdalardaki demiri emmesine de yardımcı olur. Yeşil biber, brokoli, böğürtlen ve turunçgiller türlerinde bol miktarda C vitamini bulunmaktadır.

Demirin İşlevleri

Demir, oksijeni akciğerlerden kaslara taşıyan, kan hemoglobininin bir parçasını oluşturmaktadır. Aynı zamanda yüksek enerji seviyelerini korumak için gereklidir ve bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olur. Et, kepekli tahıllar ve ıspanak gibi besinler demir açısından zengindir.

Selenyumun Faydaları

Selenyum, nadir olan ve vücut için gerekli bir mineraldir. Araştırmalar, tüketiminin bağışıklık sistemini güçlendirmek, kanserle savaşmak ve kalp hastalığını önlemek için yararlı olduğunu göstermiştir. Ayrıca ruh hâlini etkileyebilir, depresyonu önleyebilir ve ağırlık çalışması sırasında serbest radikal hasarını önleyebilir. Selenyumun elde edildiği besinler arasında taze balık, ay çekirdeği, tam tahıllı ekmekler ve kuruyemişler yer alır.

Omega-3’ün Yararları

Diyette omega-3 yağ asitleri almak sporcular için çok önemlidir çünkü vücut bu maddeyi üretemez. Bu yağları kullanan kişiler daha iyi bir kan akışına ve daha sağlıklı bir kalbe sahip olacaktır. Bu yağlar ayrıca açlığı bastırır ve kilo vermeye yardımcı olur. Keten tohumu yağı, somon ve ceviz omega-3 içermektedir.

D vitamini  Almanın  Faydaları

Bu vitamin vücudun kalsiyum ve fosforu emmesine yardımcı olur. Kas kasılmalarını önlemek için kalsiyum önemlidir. Balık, zeytinyağı, yumurta, yoğurt ve ay çekirdeği D vitamini içerir.

Bakırın Faydaları

Vücutta nadir bulunan minerallerden biri olan bakır; kardiyovasküler, sinir ve iskelet sistemlerinin korunmasına yardımcı olur. Aynı zamanda ağırlık kaldırmak için gereken tendonları güçlendirir. Yer fıstığı ve ayçekirdeği  bakır minerali içerir.

Magnezyumun Yararları

Kaslarda, yumuşak dokularda ve vücut sıvılarında bulunan magnezyum, kas kasılmasında temel bir rol oynar ve enerji seviyelerinin artmasına yardımcı olur. Ayrıca yorgunluğu ve kas kramplarını azaltabilir. Yeşil yapraklı sebzeler, sarımsak, sert kabuklu yemişler ve kepek magnezyum içermektedir.

Riboflavin (B2 Vitamini)

B2 vitamini olarak da bilinen riboflavin; proteinlerin, karbonhidratların ve yağların parçalanmasına yardımcı olur ve onları enerjiye dönüştürür. Bu vitamin aynı zamanda vücudun antioksidanlarını da destekler. Ispanak, yumurta ve tavuk gibi besinlerde bulunur.

Çinkonun Faydaları

Çinko, vücudun kas yapmak için testosteron üretmesini sağlar. Ayrıca egzersizden sonra iyileşmeyi destekler ve doğurganlığı artırır. Kırmızı et, yumurta, bakliyatlar, kabak çekirdeği ve peynirde çinko minerali veya zink bulunur.

Yukarıda sizler için vermiş olduğumuz bu bilgileri kullanarak diyetinizi daha sağlıklı bir şekilde yapabilirsiniz. Tanıtılan bütün bu vitamin ve mineraller aynı zamanda takviye olarak da mevcuttur

Protein Takviyeleri

Protein, diyetin en önemli parçasından biri olup aynı zamanda kaslar da dahil olmak üzere çeşitli vücut dokularının oluşumunda ve korunmasında önemli bir rol oynar. Kas büyümesi için yapı unsurları olan amino asitleri içerir.

Proteinler faklı biçimlerde bulunur. Protein takviyeleri, en yaygın kas geliştirme takviyelerinden biridir ve vücutta kas büyümesine, kilo kaybına, en üst fiziksel işleve ulaşma, enerji güçlendirmesine ve vücudun erken yaşta fiziksel olarak çökmesini engellemeye yardımcı olur. Protein açısından zengin besinler arasında sığır eti, koyun eti, tavuk, ördek, hindi, yumurta, süt, yoğurt, peynir ve fasulye örnek gösterilebilir.

Protein Takviyelerinin Sınırlanması ve NBS Superfood

 

Protein takviyeleri vücut geliştirme için işlevsel olmasına rağmen, çoğu her dengeli öğün için gereken vitamin ve besin maddelerine sahip olmadıkları için bunların hepsinin bir öğünde bulunması önerilmemektedir. Uzun vadede aşırı protein kullanımının osteoporoz (kemik erimesi) riskini ve böbrek problemlerini arttırabileceğine dair kanıtlar vardır. Yetişkinlere, günlük protein tüketimlerinin iki katından fazlasını (erkekler için 55.5 gram ve kadınlar için 45 gram) kullanmaktan kaçınmaları önerilir.

Vücut geliştiricilerin protein takviyesinin kullanmasına ek olarak başka doğal takviyeler de kullanması önerilir. Bu takviyeler ayrıca vücudunuzun ihtiyaç duyduğu vitamin ve mineralleri sağlar ve herhangi bir zarar vermez. Bu takviyelerden biri NBS Superfood’dur. NBS Superfood tamamen doğal bir takviye besindir ve vücudun günlük mikro besin ihtiyacını karşılar.  Protein takviyeleri ile birlikte tüketmek vücut geliştiricileri için çok etkili olabilir. Egzersiz sırasında kas yapmak ve krampları hafifletmek, bu iki takviyenin; bir kişinin vücudu üzerinde yaratabileceği olumlu bir etkidir.

Protein Takviyelerinin Sınırlanması ve NBS Superfood
5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares