Vücut geliştirmede etkili vitamin ve mineraller

vücut geliştirme için etkili mineraller

Vücut geliştirmede etkili vitamin ve mineraller

Bu yazımızda her sporcunun beslenmesinde gerekli olan mineral ve vitaminlerden bahsedeceğiz. Aşağıda, proteinleri ve bunların mineral ve vitaminlere göre kullanılmasının dezavantajlarını ve avantajlarını tanıtacağız. Bu makale, vücut geliştirme için doğru takviyeleri ve yiyecekleri tanımanıza yardımcı olacaktır.

vücut geliştirme

Vücut geliştirmede etkili vitamin ve mineraller

Bu bölümde, her sporcunun performansını iyileştirmek için alması gereken on bir vitamin ve mineral maddesini listeledik ve her birini ayrı ayrı inceleyeceğiz.

  • Kalsiyum

Sadece kemiklerin ve dişlerin gücü için değil, aynı zamanda kas kasılması ve metabolizması için de gereklidir. Araştırmalar, kalsiyum eksikliğinin kalsiyum salınımına da neden olabileceğini gösteriyor. Bu hormon vücutta yağ depolar. Bu mineral, peynir, badem, susam, yoğurt ve süt gibi bileşenlerde bulunur.

  • Biyotin

Karbonhidratları, yağları ve proteinleri enerjiye dönüştürmede önemli rol oynar. Fıstık ezmesi, yulaf, yumurta sarısı, fındık ve bademde bulunur.

  • C vitamini

C vitamini, karbonhidratların yakılmasına yardımcı olan ve vücudu egzersizin neden olduğu oksidatif strese karşı koruyan güçlü bir antioksidandır. Ayrıca vücudun gıdalardaki demiri emmesine yardımcı olur. Yeşil biber, brokoli, böğürtlen ve turunçgillerde bol miktarda C vitamini bulunur.

  • Demir

Demir, oksijeni akciğerlerden kaslara taşıyan kan hemoglobininin bir parçasıdır. Aynı zamanda yüksek düzeyde enerji sağlamak için gereklidir ve bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olur. Et, kepekli tahıllar ve ıspanak demir bakımından yüksektir.

  • Selenyum

Selenyum, nadir ve gerekli bir mineraldir. Araştırmalar, tüketiminin bağışıklık sistemini güçlendirmek, kanserle savaşmak ve kalp hastalıklarını önlemek için yararlı olduğunu göstermiştir. Ayrıca ruh halini etkileyebilir, depresyonu önleyebilir ve ağırlık çalışması sırasında serbest radikal hasarını önleyebilir. Bu maddenin kaynakları taze balık, ayçekirdeği, tam tahıllı ekmekler ve kuruyemişlerdir.

  • Omega 3

Diyetinizden omega-3 yağ asitleri almak sporcular için çok önemlidir çünkü vücut bu maddeyi üretemez. Bu yağları kullanan erkekler daha iyi kan akışına ve daha sağlıklı bir kalbe sahip olacaktır. Bu yağlar ayrıca açlığı bastırır ve kilo vermeye yardımcı olur. Keten tohumu yağı, somon ve ceviz omega-3 içerir.

  • D Vitamini

Bu vitamin vücudun kalsiyum ve fosforu emmesine yardımcı olur. Kas kasılmaları için kalsiyum gereklidir. Balık, zeytinyağı, yumurta, yoğurt, ayçekirdeği D vitamini içerir.

  • Bakır

Vücutta nadir bulunan minerallerden biri olan bakır, kalp-damar, sinir ve iskelet sistemlerinin korunmasına yardımcı olur. Aynı zamanda ağırlık kaldırmak için gereken tendonları güçlendirir. Yer fıstığı ve ayçekirdeği mineral bakır içerir.

  • Magnezyum

Kaslarda, yumuşak dokularda ve vücut sıvılarında bulunan magnezyum, kas kasılmasında anahtar rol oynar ve enerji seviyelerinin artmasına yardımcı olur. Ayrıca kas yorgunluğunu ve krampları azaltabilir. Yeşil yapraklı sebzeler, sarımsak, sert kabuklu yemişler ve kepek magnezyum içerir.

  • B2 veya Riboflavin

B2 vitamini olarak da bilinen riboflavin, proteinlerin, karbonhidratların ve yağların parçalanmasına yardımcı olur ve onları enerjiye dönüştürür. Bu vitamin aynı zamanda vücudun antioksidanlarını da destekler. Ispanak, yumurta ve kümes hayvanları gibi maddelerde bulunur.

  • Çinko

Vücuttaki çinko maddesi kas yapması için testosteron üretimini sağlar. Ayrıca egzersizden sonra iyileşmeyi destekler ve doğurganlığı artırır. Kırmızı et, yumurta, baklagiller, kabak çekirdeği ve peynirde çinko bulunur.

Sunulan tüm vitamin ve mineraller aynı zamanda takviye olarak da mevcuttur ve insanlar bunları daha iyi erişim ve kolaylık için diyetlerinde kullanabilirler.

Protein takviyeleri

Protein, diyetimizin önemli bir parçasıdır ve kas dahil olmak üzere çeşitli vücut dokularını oluşturmanın ve korumanın anahtarıdır. Kas büyümesi için yapı bileşikleri olan amino asitler içerir. Proteinler farklı şekillerde gelir. Protein takviyeleri, en yaygın kas geliştirme takviyelerinden biridir ve vücut kas büyümesi, kilo kaybı, en üst fiziksel fonksiyon, enerji artışı ve yaşlanmaya karşı mücadelede yardımcı olur. Protein açısından zengin besinler arasında dana eti, koyun eti, tavuk, ördek, hindi, yumurta, süt, yoğurt, peynir ve fasulye bulunur.

Protein takviyelerinin sınırlandırılması

Protein takviyeleri vücut geliştirme için iyi olsa da, bunların hepsi bir öğün ikamesi olarak önerilmemektedir, çünkü çoğu dengeli her öğün için gereken vitamin ve besin maddelerine sahip değildir. Uzun vadede aşırı protein alımının osteoporoz riskini artırabileceğine ve ayrıca bir kişinin böbrek problemlerini kötüleştirebileceğine dair kanıtlar vardır. Yetişkinlere, günlük protein alımının iki katından fazla (erkekler için 55.5 gram ve kadınlar için 45 gram) kaçınmaları tavsiye edilir.

Vücut geliştiricilerin protein takviyesine ek olarak başka doğal takviyeleri kullanması önerilir. Bu takviyeler ayrıca vücudunuzun ihtiyaç duyduğu vitamin ve mineralleri sağlar ve herhangi bir zarar vermez. Bu takviyelerden biri NBS Superfood’dur. Protein takviyeleri ile birlikte tüketmek vücut geliştiriciler için çok etkili olabilir. Egzersiz sırasında kas inşa etmek ve krampları hafifletmek, bu iki tür takviyenin bir kişinin vücudu üzerinde sahip olacağı olumlu bir etkidir.

effective minerals for bodybuilding

Sonuç

İlk olarak vücut geliştirme için uygun olan vitamin ve mineral türlerini tanıdık. Daha sonra, bu maddeler ve diğer takviyeler arasındaki farkları belirlemek için proteini tanımladık. Protein takviyesi kullanmanın avantaj ve dezavantajlarını anlattık. Sonuç olarak, araştırmalar protein takviyeleri ile birlikte vitamin ve mineral takviyeleri almanın vücut geliştiricilerdeki beslenme eksikliklerini telafi etmeye yardımcı olabileceğini göstermiştir.

  • Ayrıca oku :
5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares