Ramazan Ayında Doğru Beslenme

Ramazanda doğru beslenme

Giriş

ramazan ayında Doğru beslenme

Ramazan ayında, oruç ibadetini yerine getiren kişiler için doğru ve farklı beslenme alışkanlıkları hakkında çeşitli sorular sorulmaktadır.

Biz de bu yazımızda, öncelikle Ramazan’da doğru beslenmenin önemine odaklanıp, sonrasında iftar ve sahurda bunu ne çeşit besinlerle; vitamin ve mineral takviyeleriyle sağlayabileceğinizi kısaca gözden geçireceğiz. Son olarak, vücut sağlığı için takviye kullanmanın rolüne değineceğiz.  

Ramazan Ayında Oruç Tutmak

Ramazan ayı, yılın diğer günlerinden farklı beslenme koşullarına sahiptir. Uzun saatlerini aç geçiren bir kişinin, yediklerine her zamankinden daha fazla dikkat etmesi gerekir. Bu nedenle karbonhidratlar, şekerler, proteinler ve yağlar tek başına yeterli olmayacaktır. İnsanların fiziksel sağlıklarını korumak için bu ayda daha fazla vitamin ve minerale ihtiyacı vardır.

Ramazan ayı boyunca vitamin ve minerallerle doğru beslenme

Ramazan ayında beslenme alışkanlıkları değişir. Örneğin, bazı vitamin ve mineralleri alma olasılığı daha düşüktür. Ramazan ayında dengeli beslenmenin birçok sağlık problemini önleyebileceğini unutmamalısınız. İnsanların gün içinde yeterli enerjiye sahip olabilmeleri için sahur ve iftarda olabildiğince sağlıklı beslenmesi gerekir.

İftarda Dengeli Beslenme

İftar esnasında fazla miktarda yemek yemekten kaçınılmalıdır, aksi hâlde bu durum obeziteye neden olur. Bunun yerine hafif ama enerji veren yiyecekler kullanın. Oruç açmak için hurma ve bal gibi yüksek enerjili bir glikoz kaynağı ile ılık su veya hafif çay kullanabilirsiniz. Özellikle şeker ve yağ oranı yüksek tatlıların tüketiminde çok dikkatli davranılmalıdır. Ekmek, peynir gibi hafif yiyecekler ile sebzeler; sütlaç ve az yağlı çorbalar sağlıklı yiyeceklerden bazılarıdır.

Sahurda Doğru Beslenme

Bu öğünü yapmak çok önemlidir ve mutlaka tavsiye edilir. Sahurda alacağınız gıdalar, enerji ve besin sağlayarak dehidratasyon (anormal ölçülerde sıvı kaybı), hâlsizlik ve yorgunluğun önlenmesinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Sahurda vitamin ve mikro besin açısından zengin sebze ve meyveler de tüketmeniz önerilir. Ana öğün yanında sebze ve salata tüketimi, sahurda az tuz ve az yağ tüketimi Ramazan ayında doğru beslenme tavsiyeleri arasında yer almaktadır.

Oruç Tutmak İçin Yararlı Olan Vitamin ve Mineraller

Aşağıda yer alan her bir vitamin ve mineral başlığı altında (C, A, D, E, çinko ve iyot), Ramazan ayı boyunca bu takviyeleri kullanarak doğru beslenmenin öneminden kısaca bahsedeceğiz.

Ramazan Ayında Oruç Tutmak

C Vitamini

Yapılan araştırmalara göre, oruç tutan kişilerin Ramazan ayı sonunda C vitamini eksikliği yaşama olasılığının yüksek olduğu saptanmıştır. Bu vitamin, bağışıklık sisteminin güçlenmesinde çok önemli bir rol oynar. Oruç tutulması durumunda kişinin vücudu C vitamini eksikliğine karşı savunmasız olacaktır. Dolayısıyla, portakal ve kivi gibi meyvelerin sağlayacağı C vitamini ile birlikte vitamin eksikliği giderilebilir. Bununla birlikte, vücudun bu vitamine günlük 75 mg ihtiyacı olduğunu ve fazlasını atacağını unutmayınız.

A Vitamini

Beta karoten içeren A vitamini, göz ve kornea fonksiyonunu iyileştirir. Böylece, bu vitamini almak oruç tutan kişilerin görme fonksiyonlarını güçlendirir ve gözlerde zayıflama  yaşanması gibi durumların önüne geçer. Tatlı patates, ıspanak, süt, yumurta, havuç ve kırmızı turp da A vitamini ihtiyacımızı karşılayan besinler arasındadır.

D Vitamini

Bazı duyarlı bireyler için uzun saatler süren açlık, duygusal tepkilerinde dalgalanmalara yol açabilir. Ramazan ayında D vitamini alarak ve uygun bir beslenme uygulayarak bunu büyük ölçüde önleyebilirsiniz. Bu vitamin, dopamin ve serotonin gibi mutluluk hormonlarının salgılanması üzerindeki etkisinden dolayı kişinin ruh hâlini düzenlemede rol oynar. Güneşlenmenin yanı sıra tahıllarda, yumurtada, sütte ve ette de D vitamini bulunur. 

E Vitamini

E vitamini aynı zamanda bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olabilecek vitaminlerden biridir. Bu antioksidan susam, mısır, ganola gibi bitkisel yağlarda; ıspanak, soya ve patates gibi sebzelerde de mevcuttur. Bununla birlikte E vitamini açısından zengin olan kuru yemişleri iftar ile sahur arasında sağlıklı bir besin olarak tüketebilirsiniz.

İyot

NBS Superfood, Ramazan ayında oruç tutan kişinin fiziksel gücünü arttıran doğal takviyelerden biridir. İçerdiği vitamin ve mikro besinlerle, özellikle oruç tutan kişilerin ihtiyaç duyduğu takviyeleri karşılayabilir. Bununla birlikte belirtmek gerekir ki bu takviye, doğal içeriği nedeniyle kişi için herhangi bir yan etkiye veya soruna da neden olmaz. NBS Superfood takviyesinde mevcut olan C, A, D ve E vitaminleri ile çinko gibi minerallerin kombinasyonu, oruç tutan insanlara yardımcı olmak için etkili bir besin takviyesidir.

Çinko

Ramazan’da tüketilmesi önerilen bir diğer mineral ise çinkodur. Bu dönemde tüketilen gıdalarda çinkonun varlığı bağışıklık sisteminin virüslerle savaşmasına yardımcı olur. Aynı zamanda hücrelerdeki protein oluşumuna da katkı sağlar. Bu nedenle eksikliği, yorgunluk hissine neden olur. İftar sırasında kırmızı et, fasulye, süt ve balık yiyerek vücudunuzun çinko ihtiyacını karşılayabilirsiniz.

Ramazan Ayında Besin Takviyelerinin Doğru Beslenmedeki Rolü

Daha dengeli, sağlıklı ve doğru bir beslenme için iftar veya sahurda besin takviyeleri kullanılabilir. Bu takviyeler, vücudun oruç sırasında ihtiyaç duyduğu tüm vitamin ve mineralleri içerir. Bazı kişiler oruç tutmanın bir getirisi olarak çeşitli sağlık sorunları yaşayabilir ve tüm ayı iyi geçiremeyebilirler. Ancak doğru bir beslenme alışkanlığına sahip olmak ve bunun yanında, vücuttaki vitamin ve mineral eksikliğini giderecek takviyeler de almak metabolizma için dengeleyici bir işlev görecektir.

NBS Superfood Besin Takviyesi

NBS Superfood, Ramazan ayında oruç tutan kişinin fiziksel gücünü arttıran doğal takviyelerden biridir. İçerdiği vitamin ve mikro besinlerle, özellikle oruç tutan kişilerin ihtiyaç duyduğu takviyeleri karşılayabilir. Bununla birlikte belirtmek gerekir ki bu takviye, doğal içeriği nedeniyle kişi için herhangi bir yan etkiye veya soruna da neden olmaz. NBS Superfood takviyesinde mevcut olan C, A, D ve E vitaminleri ile çinko gibi minerallerin kombinasyonu, oruç tutan insanlara yardımcı olmak için etkili bir besin takviyesidir.

5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares