Oruç tutmakla bağışıklık sistemini güçlendirmek

Oruç tutmakla bağışıklık sistemini güçlendirmek

Vücut geliştirmede etkili vitamin ve mineraller

سیستم ایمنی بدن

Bağışıklık sistemini güçlendirmek, oruç tutmanın faydalarından biridir. Bu yazıda oruç tutmanın faydalarını ve vücudu nasıl etkileceğini öğreneceğiz. Daha sonra diyete, yaşam tarzına ve her öğünde tüketilecek olan doğru beslenme miktarına bakacağız. Son olarak, takviyelerin oruç tutmadaki rolünden ve beslenme ile birlikte varlığının öneminden bahsedeceğiz.

Oruç, bağışıklık sistemini nasıl güçlendirir?

Araştırmalara göre gün içinde açlık, oruçluluk ve kalori kısıtlaması vücut için bir sorun oluşturmaz ve bağışıklık sistemini güçlendirir. Oruç diyeti tüm insanlar için iyi bir model olabilir ve insan vücudunun sağlığına yardımcı olabilir.

Daha fazla protein tüketmek ve daha az karbonhidrat ve şeker tüketmek, bağışıklık sistemini güçlendirmede büyük bir etkiye sahip olabilir. Oruç sırasında vücuttaki düşük kan şekeri ve insülin nedeniyle büyüme hormonu salgılanır. Bu hormon vücudun direncini ve bağışıklığını artırır. Sonuç olarak, bağışıklık sistemi güçlendirilir ve vücut virüslere ve hastalıklara direnebilir. Ayrıca bu süre içerisinde yapılan beyaz kan hücreleri zararlı ve anormal hücreleri öldürür.

Oruç tutmanın faydaları

Oruç tutmak hasarlı hücre dokularını onarabilir. 30 gün oruç tutmakla beyaz kan hücrelerinin üretimi uyarılır. Bu, tüm bağışıklık sisteminin yenilenmesine yardımcı olacaktır. Bağışıklık sistemini güçlendirerek vücut çeşitli bakteriyel enfeksiyonlar, viral ve diğer hastalıkları gidermede dirençli hale gelecektir.

Oruç aynı zamanda vücudu detoks yapmaya yardımcı olur. Oruç sırasında vücutta biriken çeşitli toksinler atılır. Örneğin koruyucu gibi gıda ürünlerindeki zararlı maddeler bu ay içinde vücuttan atılacak.

Oruç, vücutta biriken yağ miktarını da azaltabilir. Vücuttaki fazla yağ, bağışıklık sisteminin dengesine zarar verebilir. Yağlar, yağ hücrelerinin üretilmesine, vücut organlarının iltihaplanmasına, damar hastalıkları ve diğer sağlık sorunlarının ortaya çıkmasına neden olur. (Anlaşılamayan hücre üretimi)

 

Oruç diyetin önemi

رژیم غذایی در ماه رمضان

Gıdanın kalitesi ve miktarı vücudun bağışıklığı üzerinde derin bir etkiye sahiptir. Yetersiz beslenme yaşayan insanlar enfeksiyona karşı çok savunmasız olacaktır. İyi beslenen insanlar için, dışarıdan gelen herhangi bir saldırganı ortadan kaldıracak enerji ve yetenek vardır.

sahur sırasında sağlıklı ve dengeli bir öğün yemek tavsiye edilir. bu öğünde Sindirimi ve enerjiye dönüşmesi uzun süren kompleks karbonhidratlar ve lifler kullanmalısınız. Üretilen bu enerji daha uzun süre kalır ve uzun süre aç hissetmeyeceksiniz. Örneğin esmer pirinç, patates, kepekli ekmek, kepekli tahıllar, fasulye, yulaf ve tatlı patatesler iyi enerjiye sahiptir.

sahur ve iftar öğününde et, baklagiller, yumurta, kuruyemiş ve süt veya yoğurt dahil olmak üzere süt ürünleri gibi yeterli protein alımı önerilir.

Brokoli, havuç ve diğer lif açısından zengin besinler gibi C vitamini içeren çeşitli meyve ve sebzeler, vitaminler ve minerallerin alımı Bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olması için Ramazan ayındaki diyete dahil edilmelidir.

Ayrıca, yüksek yağlı ve trans içeren gıdalardan kaçının ve çok tatlı olan ve basit karbonhidrat içeren yiyecek veya içeceklerin alımını azaltın.

her öğünde gıda alımının oranı

İftar öğünün’de yediğiniz yiyecekler günlük ihtiyaçlarınızın yaklaşık yüzde 10 ila 25’ini karşılamalıdır. Akşam öğününde bu oran yaklaşık yüzde 25 ila 35’tir. Sahurdan iftara kadar ara öğünler için yiyeceklerin yaklaşık yüzde 10 ila 25’i yeterlidir. Sahurda, günlük toplam besin ihtiyacının yüzde 20 ila 35’i vücuda ulaşmalıdır. Şeker tüketimi, vücudun bağışıklık hücrelerinin hastalıklarla savaşmasını etkileyebileceği için, günde 50gram veya 4 yemek kaşığı geçmemelidir.

Oruç sırasında yaşam tarzı

Sadece dengeli beslenme değil, oruç tutarken insanlara egzersizle fiziksel aktivitelere  devam etmeleri tavsiye edilir. Bu ay boyunca insanlar ev aktiviteleri, yürüyüş ve hafif veya orta derecede aerobik egzersiz ile spor yapabilirler.

İftar ile sahur arasında sekiz ila on bardak su alımı ve açık renkli idrar, bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için iyi bir diyete sahip olmanın işaretlerinden biridir.

Günde en az sekiz saat yeterli dinlenme çok önemlidir. Düzenli uyku planlaması önemlidir çünkü oruç sırasında uyku düzeni çarpıcı biçimde değişir. Vücudun bağışıklığını azaltabileceği stresten de kaçının.

takviyeler ve bağışıklık sistemini güçlendirmek

بسته سوپرفود پرمیوم وی آی پی

Oruç sırasında doğru miktarda probiyotik, lif, mineral, protein, vitamin ve karbonhidrat tüketmek bu ay bağışıklık sistemini güçlendirmek için çok önemlidir.

Bazen bu miktarların hepsini gün içerisinde doğru bir şekilde tüketmek mümkün değildir. Bazı kişilerde bu durumların herhangi birinde beslenme ile istenilen düzeye gelemeyecek kadar eksiklik olabilir.

Bu tür kişilere oruç sırasında takviye alımı tavsiye edilir.

 NBS Superfood gibi takviyeler, oruç tutanların diyetine yardımcı olabilir ve eksikliklerini telafi edebilir. Bu takviye, bağışıklık sistemini doğal olarak ve uygun boyutlarda güçlendirmek için gereken tüm maddeleri içerir; Bu nedenle oruç tutanlara tüketimi tavsiye edilir.

Sonuç

Bu yazıda oruç diyeti ile bağışıklık sistemini güçlendirmeyi öğrendik. ilk önce Oruç sırasında vücutta meydana gelen etkileşimlerle bağışıklık sisteminin nasıl güçlendiğini öğrendik. Oruç tutmanın bazı faydalarını da bildik. Bununla birlikte, orucu daha etkili hale getirmek için tam ve sağlıklı bir diyetin gerekli olduğunun farkına vardık. Bu ayın doğru beslenme ve yaşam tarzının yanı sıra her öğünde alınan yiyecek miktarını anlattık. Son olarak, bu dönemde bağışıklık sisteminin güçlendirmsinde NBS super food takviyenin rolünden bahsettik.

5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares