Kalsiyum (Ca), insan vücudunda en bol bulunan mineraldir ve birçok önemli işlev için gereklidir. Sağlıklı kemikler ve dişler için, yeterli miktarda diyet kalsiyumuna ve D vitamini ve K vitamini gibi diğer bazı besin maddelerine ihtiyacınız vardır. Kalsiyum, metabolik süreçler, sinir sistemi yoluyla bilgi aktarımı, kas kasılmasının kontrolü ve kanın pıhtılaşmasını sağlamak için hücre içi sinyal iletimi gibi birçok sistemde de önemli bir rol oynar. Kemikler, insan kalsiyumunun yaklaşık% 99’unu içerir. Vücudun kalsiyum ihtiyacı kemik gelişiminin hızına göre değişir. Bu nedenle kemikler, fizyolojik ihtiyaçları karşılamak ve hayati organları korumak için kalsiyum ve fosforun sürekli olarak çıkarılabileceği veya depolanabileceği “mineraller” görevi görür. Kalsiyum seviyeleri, bağırsakta kalsiyumun emilmesi, böbrekler tarafından atılması, kemiklerde mobilizasyon ve depolama ile dengelenir. Bu alanlar, paratiroid hormonunun aktif formu ve D vitamini dahil birçok hormon tarafından kontrol edilen geri bildirim mekanizmaları tarafından düzenlenir. Genel olarak, vitamin / mineral eksikliği, vitamin / mineralin düşük kan konsantrasyonu olarak tanımlanır, ancak düşük kalsiyum konsantrasyonu nadiren oluşur; bunun nedeni, vücudun, kandaki kalsiyum seviyelerinin korunması görevi gören kemiklerden kalsiyumu emmesidir. Depo. Bu durum kemik yoğunluğuna da yansır. Ayrıca yetersiz D vitamini alımı kemiklerde yetersiz kalsiyum içeriğine neden olabilir ve kalsiyum D emilimi gereklidir.Yeterli kalsiyum alımı, özellikle büyüme (çocukluk, ergenlik, hamilelik) ve emzirme döneminde çok önemlidir. Kalsiyum sütten, süt ürünlerinden, bazı yeşil yapraklı sebzelerden (brokoli ve lahana gibi) ve bazı yem balıklarından (sardalya gibi) elde edilebilir.
5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares