Depresyonun iyileştirilmesinde beslenme ve takviyelerin rolü

Depression

Depresyonun iyileştirilmesinde beslenme ve takviyelerin rolü

Depresyon günümüzde çok yaygındır. Çoğu insanın bu hastalığa yakalanma riski altında olduğu söylenebilir. Bu nedenle burada depresyonun iyileştirilmesinde beslenme ve takviye almanın önemi hakkında konuşmak istiyoruz. Önce depresyonu tanıtacağız. Sonra bu hastalığın belirtilerini tanıyacağız. Aşağıda, bu hastalığın iyileştirilmesinde ve tedavisinde beslenme ve yaşam tarzının rolünü ve ayrıca depresyonun şiddetini azaltmada vitamin, mineral ve takviye kullanımın etkisini inceleyeceğiz.

نقش تغذیه و مکمل‌ها در بهبود افسردگی

Depresyon nedir?

Depresyon, nasıl hissettiğinizi, düşündüğünüzü ve hareket ettiğinizi olumsuz etkileyen ciddi bir psikoloji ve ruh hastalığıdır. Neyse ki depresyon tedavi edilebilir. Bu durum, çeşitli duygusal ve fiziksel sorunlara yol açabilir ve işte ve evde çalışma yeteneğinizi azaltabilir. Hastalığın farklı dalları ve yoğunlukları vardır ve uzun süreli veya kısa süreli şekilde olabilir.

Depresyon belirtileri

Depresyon hafiften şiddetliye değişir ve aşağıdaki belirtileri içerebilir:

  • Üzgün ​​veya depresif hissetmek
  • Kişinin daha önce zevk aldığı faaliyetlere ilgi veya zevk kaybı
  • İştahta değişiklikleri (diyetle hiçbir ilgisi olmayan kilo kaybı veya kilo alma)
  • Uyku sorunları veya aşırı uyumak
  • Enerji kaybı veya artan yorgunluk
  • Artmış amaçsız fiziksel aktivite (örneğin, hareketsiz oturamama ve yürüyememe) veya yavaş hareket etme ve konuşma (bu davranışların yoğunluğu başkaları tarafından görülebilir olmalıdır)
  • Değersizlik veya suçluluk duygusu
  • Düşünme, konsantre olma veya karar verme zorluğu
  • Ölüm veya intiharı düşünme

. Semptomlar en az iki hafta sürmeli ve bir kişinin depresyonu teşhis etmek için önceki davranışlarındaki değişiklikler açıkça görülmelidir.

Depresyonun iyileştirilmesinde beslenmenin rolü

علائم افسردگی

 

Birkaç hasta üzerinde yapılan son bilimsel analizler, bir kişinin ne yediği ile depresyon riski arasında bir bağlantı olduğunu göstermiştir. Meyveler, sebzeler, kuru yemişler, kepekli tahıllar, balık, zeytinyağı, az yağlı süt ürünleri ve antioksidanlar açısından yüksek ve hayvansal gıdalarda düşük diyete sahip insanlar, zaman içinde daha çabuk bir şekilde iyileşti. Karşı tarafta, yüksek miktarda kırmızı et, rafine tahıllar, yüksek yağlı süt ürünleri, tereyağı, patates ve yüksek yağlı diyetler ve düşük meyve ve sebze alımını içeren diyetleri olan insanlar, kötüleşen depresif semptomlar yaşadılar.

Depresyonu tedavi edecek özel bir diyet yoktur, ancak bazı yiyecekleri daha fazla tüketmek ve diğerlerini daha az yemek veya hatta yememek, bazı kişilerin semptomlarını yönetmesine yardımcı olabilir. Bununla birlikte, yediğiniz sağlıklı yiyeceklerin kalitesinin miktarlarından çok daha önemli olduğunu unutmayın. Bu yüzden hasta daha iyi sonuçlar alabilmek için dengeli ve aynı zamanda doğal ve kaliteli beslenmeye çalışmalıdır.

Uygun vitamin ve mineraller

Araştırmalar, birçok vitamin ve mineralin depresyonun iyileştirilmesinde rol oynayabileceğini göstermiştir. Bunlardan bazıları: omega 3, B vitamini, D vitamini, selenyum, antioksidanlar, protein, probiyotikler, çinko ve demirdir.

Bazı kanıtlar

ویتامین‌ها و مواد معدنی مناسب در از بین بردن افسردگی

Bazı araştırmalar, omega-3 takviyelerinin depresyon tedavisine yardımcı olabileceğini göstermiştir. 638 kadından oluşan 2020 yılında randomize bir çalışma, omega-3 yağ asidi takviyelerinin hamile ve doğum sonrası kadınlarda depresif semptomları önemli ölçüde iyileştirdiğini gösterdi. Yağ asitlerinin bazı insanlarda depresyonu tedavi etmeye yardımcı olabileceğini gösteren başka birçok çalışma yapılmıştır. Ancak, daha fazla araştırmalar devam etmektedir.

Bilimsel kanıtlardan başka bir örnek, D vitamini takviyesini tüketmek konusuyla ilgilidir. Bu hastalığa sahip kişiler, genel olarak başka insanlara göre daha düşük D vitamini seviyelerine sahiptir. Öte yandan, en düşük D vitamini seviyesine sahip kişiler, en depresif semptomları yaşayacaktır. D vitamini, iltihabı azaltmak, ruh halini düzenlemek ve nörolojik işlev bozukluğuna karşı koruma dahil olmak üzere çeşitli mekanizmalarla depresyonla savaşabilir. Dört randomize denemeden oluşan 2019 tarihli bir çalışma, D vitamini takviyelerinin depresyonlu kişilerin klinik semptomlarını azaltmada etkili olduğunu gösterdi.

Depresyonun iyileşmesinde takviyelerin rolü

Piyasaya sunulan besinlerin çoğu yiyecek olarak mevcuttur, ancak takviyeleri kullanmak için bir doktora danışmanız gerekecektir. Antidepresan ve takviyelerin aynı zamanda kullanımı sorunlara neden olabilir. Söylediklerimiz, depresif semptomların tedavisinde takviyelerin rolünün hala daha fazla araştırılması gerektiğini göstermektedir. Bununla birlikte, tüm araştırmalar, takviye kullanımının, depresif semptomların şiddetini iyileştirme ve kontrol etme, süreci yavaşlatma ve depresif hastanın ruh halini ve fiziksel yeteneğini iyileştirmeye yardımcı olma üzerinde önemli bir etkiye sahip olabileceğini göstermiştir.

نقش تغذیه در بهبود علائم افسردگی

Depresyona uygun vitamin ve besin maddelerine sahip önerilen takviyelerden biri NBS superfood’dur. Bu takviye tamamen doğal bir şekilde hazırlanmıştır. Onu tüketmek, depresyonlu kişilerin hastalıkla daha iyi mücadele etmelerine yardımcı olabilir. Tahran Üniversitesi’nde NBS takviyesinin stres ve depresyonu azaltmadaki etkisi üzerine yapılan bir klinik çalışmada, NBS superfood kullanan hastalarda stres ve depresyonu azaltmada olağanüstü sonuçlar elde edildi.. 

Sonuç:

Bu yazıda, depresyonun iyileştirilmesinde beslenme ve takviyelerin rolünü incelemekteyiz. Bu yüzden önce depresyonu tanımladık ve sonra bu hastalığın yaygın semptomlarından bahsettik. Daha sonra bu hastalığın iyileştirilmesinde beslenme ve yaşam tarzının önemi ve bu hastalıkta etkili olan vitamin ve minerallerin tanıtılması konusunu tartıştık. Ondan sonra depresyondaki kişi için varlıklarının önemini vurgulamak için bilimsel olarak kanıtlanmış birkaç kanıt örneğinden alıntı yaptık. Son olarak, depresif kişilerin performansını iyileştirmede çok önemli bir rol oynayabilecek mineral ve vitamin takviyelerinden bahsettik.

5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares