Fe
Kırmızı kan hücrelerinde hemoglobin oluşumu için demire ihtiyaç vardır. Hemoglobin oksijeni taşır ve vücudun çeşitli bölgelerine taşır. Demir, birçok enzimatik reaksiyonda önemli bir bileşendir ve bağışıklık sisteminin işleyişinde anahtar rol oynar. Demir eksikliği, vücuttaki demir depolarını tüketir ve sonunda anemiye veya demir eksikliğine yol açabilir. Hamile kadınların daha fazlasına ihtiyaç duydukları için diyetlerinde yeterli miktarda demir bulundurmaları önerilir. Demir eksikliği anemisi, dünya genelinde 2 milyardan fazla insanı, özellikle kadınları ve küçük çocukları etkileyen en yaygın beslenme eksikliğidir. Demir iki şekilde gelir: hayvansal kaynaklı demir ve bitki kökenli demir. Hayvansal demir en çok bulunan demir türüdür. Bitki demiri tahıllarda, sebzelerde, baklagillerde, baklagillerde, kuruyemişlerde ve meyvelerde bulunur. Fitat (tahıllarda), lif, tanenler (çay) ve kalsiyum, bağırsakta bitki demirini taşır ve emilimini azaltır. C vitamini demirin emilmesine yardımcı olur. Karaciğer, kırmızı et, baklagiller, kuruyemişler, yumurtalar, kuru meyveler, kümes hayvanları, balık, kepekli tahıllar ve sebzelerin tümü demir kaynaklarıdır (çoğu demir kaynağı ve karaciğer ve ıspanak ile karşılaştırıldığında)
5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares