Ramazan ayında kabızlığı gidermek

Ramazan ayında kabızlığı gidermek

Ramazan ayında kabızlığı gidermek :

kabızlık ve mide ağrısı ramazan ayında iki yaygın sorundur. Bu yazıda, doğal takviyelerin tüketiminin özellikle Ramazan ayında kabızlık ve mide ağrısını önlemeye nasıl yardımcı olabileceğini anlatmak istiyoruz. Bu nedenle, önce bu iki sorunun ortak nedenlerini ve semptomlarını belirleyip tanımlayacağız. Aşağıda, bu konudaki yiyecekleri, yapılması ve yapılmaması gerekenleri gözden geçireceğiz. Son olarak, takviye kullanımının Ramazan ayında kabızlık ve mide ağrısı gibi sindirim sorunlarının Giderilmesini inceliyoruz.

 

Kabızlık ve mide ağrısının nedenleri

Oruç sırasında bağırsak hareketleri azalır ve kabızlık şiddetlenir. Ramazan ayı boyunca su içmemek ve diyette protein, sebze ve lif tüketimini azaltmak gibi bazı değişiklikler yapmak bazen özellikle bu ayın ilk 10 günü kabızlığa neden olabiliyor. Mübarek Ramazan ayında mide ağrısının sebebi yanlış beslenme alışkanlıklarının olmasıdır. Ramazan ayında mide ağrısına neden olan yanlış beslenme yöntemlerinden biri de aceleyle yemek yemektir. Özellikle sahurda sıcak yemek yemek, sahur yememek, ağır öğünler, çok su içmek, çok tatlı yemek ve yoğurt yemek mide ağrısını şiddetlendirebilir.

Kabızlık belirtileri :

Gecikmiş bağırsak hareketlerine kabızlık denir. Bazı insanlar her iki ila üç günde bir, bazen haftada bir veya iki haftada bir ve bazen daha fazla bağırsak hareketine sahiptir. oruç tutmanın kabızlığının önemli semptomları, bağırsak hareketlerinde haftada üç defadan daha az azalmayı içerir. Dışkının sertliği ve kuruluğuna bağlı olarak dışkılama, şişlik ve karın ağrısında yaşanan sorunlar ve zorluklar bu durumun diğer belirtileridir.

Beslenme ile kabızlığı gidermek

Lif tüketimi

Kabızlık ve mide ağrısının nedenleri

Araştırmaya göre, yüksek lifli diyet, oruç tutan kişilerde kabızlığı ve mide ağrısını hafifletir. Tam tahıllı ekmekler gibi tam tahıllar ve mercimek ve kırmızı fasulye gibi baklagiller zengin lif kaynaklarıdır. Her insanın diyetinde ortalama 5 ila 8 birim lif olması en iyisidir.

Vitamin Alımı

Uzmanlar ayrıca kabızlığı gidermek için C, B5 ve B1 vitaminlerini almanızı tavsiye ediyor. C vitamini, bağırsak hareketlerini artıran, suda çözünen bir vitamindir. Vücut bu vitaminin belirli bir miktarını günlük olarak alabilir. Aşırı tüketim mide bulantısına ve mide kramplarına neden olur. B5 Vitamini, sindirim sistemindeki kas kasılmasını uyarır ve boşaltım akışına yardımcı olur. B1 vitamini ayrıca sindirimi iyileştirir. Bu vitaminin vücuttaki eksikliği kabızlığa neden olur.

Sebze ve meyve tüketmek

Salatalar, özellikle marul ve salatalık müshildir ve soğuk ve ıslak bir yapıya sahiptir. Bu nedenle susuzluğu da önleyebilirler. sahurda tuzsuz salata yenmesi tavsiye edilir. erik, armut, incir, kayısı ve üzüm gibi meyveler ile diğer İlk bahar ve kış meyvelerin tüketilmesi yüksek lif içeriğinden dolayı tüketilmesi Ramazan ayında kabızlığın önlenmesine ve ortadan kaldırılmasına yardımcı olur. Siyah zeytin ve zeytinyağı tüketimini ihmal etmeyin. Meyveleri ve sebzeleri soymak liflerini azalttığı için çiğ meyve ve sebze yemeniz tavsiye edilir.

Sıvı tüketimi

içecekler alımını en az 2 litreye çıkarmak, kabızlığı ve mide ağrısını gidermeye yardımcı olur. Suyun yanı sıra maydanoz ve adaçayı gibi çeşitli şurupları veya rezene ve hindiba gibi likörleri tüketmekte fayda var. Kereviz ve erik yahnisi gibi müshil ve sebzeli Yahnisi de kullanılmalıdır. İftar sırasında ılık süt, kaynar su ve çok hafif çorba veya güveç tüketimi kabızlığı gidermeye yardımcı olacaktır.

Vitamin Alımı

Spor ve hareketlilik

hareketlilik ve spor kabızlığı ve mide ağrısını gidermede etkilidir. Egzersiz mide ve bağırsaklardaki kan dolaşımını arttırır, besinlerin sindirimi ve atılımını kolaylaştırır. Yoga gibi esneme egzersizleri ile yürüme, koşma ve yüzme gibi aerobik egzersizler kabızlığı tedavi etmek için en iyi egzersizlerdir. Spor yapmak için en uygun zaman yemekten bir saat sonradır.

Zararlı gıda tüketimini azaltmak

sindirimi kolay olmayan gıdalar ve gazlı soğuk içecekler, erişte çorbası ve et suyu gibi hacimli yiyeceklerin tüketimi sindirim bozukluklarına neden olur. Yüksek yağlı, şekerli ve kafeinli yiyecekler daha fazla mide asidine ve midede yanma ve yanma hissine neden olur. Helva, çikolata ve patlıcan yahnisi tüketiminin benzer etkileri olacaktır. Kabızlık ve mide ağrısını gidermek için daha az tatlı ve yağ tüketilmesi önerilir. Ayrıca sahur ve iftarda fazla yemek, yağlı yiyecekler, kızartmalar ve tatlılar da kilo alımına neden olur. Ekşi çay ve limon suyu gibi ekşi maddelerin tüketimi mide asidini yoğunlaştırır. Bu durumda mide reflüsü meydana gelir. Oruçlu kişiler iftar ve sahur sonra çay içmemelidir, çünkü mide ağırdır ve yiyecek geri döndüğünde yanmaya neden olacak asit üretilir.

NBS super food takviyesi ile kabızlığı gidermek

Bu ay boyunca, bazı insanlar bahsedilen tüm yiyecekleri tüketmek için yeterli zamana sahip olamayabilir. Öte yandan Ramazan ayında bazı kişilerin bu beslenme tarzına alışması ve düzeltmesi zordur. Bu tür insanlara diyet takviyesi almaları tavsiye edilir. Ramazan ayında bu takviyeleri iki önemli öğün, iftar ve sahur ile birlikte almak kabızlığı ve mide ağrısını hafifletebilir. Doğru ve etkili takviyelerden biri NBS Superfood’dur. zengin Lif, dengeli kaloriler, mineraller ve vitaminler içeren bu besin takviyesi, Ramazan ayında sindirim problemlerini azaltır ve rahatsızlarınızı tamamen giderir.

 

Son Söz

Bu yazımızda Ramazan ayı boyunca sık karşılaşılan iki sorundan, yani kabızlık ve mide ağrısından bahsettik. Yazının başında bu sorunların nedenleri ve semptomlarını öğrendik. Devamında kabızlık ve mide ağrısının giderilmesinde çok etkili olan beslenme ve ipuçlarını gözden geçirdik. Son olarak, takviyelerin kabızlığı ve mide ağrısını hafifletmedeki etkisini tartıştık.

  • Ayrıca oku :
               Ramazanda doğru beslenme
5/5

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares